High Fidelity (part 2)

Δευτέρα 4/8/08 Ανάβαση στα 3200

Ξυπνήσαμε στις 7:30 και αφού βάλαμε και τα τελευταία πράγματα στα σακίδια φάγαμε ένα υπέροχο πρωινό. Η ιδιοκτήτρια του ξενοδοχείου ήταν παρεμπιπτόντως πολύ καλή και μας έδειξε πραγματική φιλοξενία. Γύρω στις 9 είμαστε έτοιμοι για να αντιμετωπίσουμε το τέρας της ρωσικής γραφειοκρατίας και να κάνουμε το visa registration το οποίο επιβάλλεται μιας και θα παραμείνουμε τόσες μέρες εδώ.

(Πρωϊνή αναχώρηση)

Φορτωνόμαστε τα σακίδια βρίζοντας από μέσα μας για το βάρος τους και προσπαθώντας να βρούμε ποιο είναι το πιο βαρύ (ο Δημήτρης πρέπει να κέρδισε)! Περπατάμε 3 χλμ περίπου και φτάνουμε στο Terskol, το κεντρικό χωριό, και πάμε κατευθείαν στο ταχυδρομείο για τα γραφειοκρατικά. Το τι επακολούθησε εκεί ούτε σε ελληνική εφορία δεν θα το συναντήσεις. Να μην μιλάει κανένας αγγλικά, τα χαρτιά που έπρεπε να συμπληρώσουμε να είναι όλα στα ρωσικά και να πρέπει να τα συμπληρώσουμε με σλάβικους χαρακτήρες! Στο τέλος έφαγε και ο Κύριλλος το κράξιμο του για την απόφασή του να τους φτιάξει και δικό τους αλφάβητο! Με την βοήθεια διαφόρων μετά από 2:30 ώρες μπορέσαμε να τελειώσουμε και να είμαστε έτοιμοι για αναχώρηση. Φορτώσαμε και με νερό (=περισσότερο βάρος) τα σακίδια και ξεκινάμε στις 12:40.

(προς το Terskol)

(Γραφειοκρατία - Ορειβασία = 1 -0)

Το μονοπάτι ξεκινάει από το Terskol σε καταπράσινα λιβάδια τα οποία θυμίζουν και την κοιλάδα του Chamonix. Γύρω είναι περιτριγυρισμένο το μέρος με απότομες και επιβλητικές κορυφές σχεδόν βελόνες ενώ στην μέση αυτών βρίσκεται το Elbrus με διαφορετική μορφολογία αφού είναι ανενεργό ηφαίστειο. Το μονοπάτι είναι φαρδύ σαν χωματόδρομος και κερδίζει ύψος πολύ απότομα. Στόχος μας είναι να φτάσουμε στο Ice Camp το οποίο είναι στην βάση του παγετώνα του Elbrus στα 3600.

(Το μονοπάτι προς το Observatory)

Στις 16:00 θα φτάσουμε στο Observatory στο οποίο θα κάνουμε διάλειμμα.

(το Observatory)

Μετά ξεκινάμε για το ice camp με πιο αργό βήμα μιας και το υψόμετρο αρχίζει να μας επηρεάζει και το τοπίο έχει γίνει πια βραχώδες χωρίς ίχνος πρασίνου ενώ βλέπουμε και τις πρώτες χιονούρες.

Γύρω στις 18:00 φτάνουμε σε κάτι που μοιάζει με καλύβα στα 3200μ, στο οποίο έχουν καταφύγει και κάποιοι Ρώσοι ορειβάτες οι οποίοι μας λένε ότι το ice camp απέχει γύρω στην μία ώρα. Μας λένε ότι είχαν προσπαθήσει για την κορυφή την προηγούμενη μέρα αλλά ο καιρός ήταν πολύ κακός και γύρισαν πίσω. Αποφασίζουμε να κατασκηνώσουμε εκεί γιατί σε λίγο θα αρχίσει να βραδιάζει και βλέπουμε και τον καιρό να κλείνει. Το μέρος είναι ιδανικό για κατασκήνωση μιας και έχει και νερό αλλά και ήταν και προστατευμένο. Στήνουμε τις σκηνές μας και ετοιμάζουμε το βραδινό μας. Βγάζουμε και κάποιες φωτογραφίες και γύρω στις 20:30 πέφτουμε για ύπνο. Στην αρχή ο ύπνος δεν ερχόταν αλλά αφού γέμισα τον οργανισμό μου με αρκετό νερό προσαρμόστηκε και κοιμήθηκα φυσιολογικά ενώ ακούγαμε και τις πρώτες σταγόνες της βροχής να πέφτουν στην σκηνή.

(To camp μας στα 3200μ)

Camp 1

(μαγειρεύοντας στο camp)

(Όλη η ομάδα)

Τρίτη 5/8/08 – 3200μ προς Ice Camp (3600μ)

Βρέχει από το βράδυ συνέχεια και είμαστε αποκλεισμένοι μέσα στις σκηνές. Κοιμόμαστε και ξανακοιμόμαστε, συζητάμε, φωνάζουμε για να μας ακούσουν στην διπλανή σκηνή, στην οποία Κώστας και Μαρούσα έχουν επιδοθεί σε ένα ποτ πουρί τραγουδιού. Γύρω στις 12 η βροχή σταματάει και πολύ γρήγορα αποφασίζουμε να μαζέψουμε τα πράγματα και να μετακομίσουμε μέσα στην καλύβα που τουλάχιστον θα έχουμε μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων. Μαζεύουμε τις σκηνές και τα πράγματα και μπαίνουμε μέσα οπού για να περάσει η ώρα, φτιάχνουμε τσάι, ακούμε τον Κώστα να τραγουδά και ευχόμαστε να σταματήσει η βροχή. Έχουμε έτοιμα τα πράγματα μας για να φύγουμε σε περίπτωση ανοίγματος του καιρού. Σε κάποια στιγμή έρχεται και στην καλύβα ένας ηλικιωμένος με άλλες 2 γυναίκες της ηλικίας του που είχαν έρθει για περπάτημα και μας λένε ότι η καλύβα ήταν σταθμός πρώτων βοηθειών στην περίοδο του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου, όταν Ρώσοι και Γερμανοί πολεμούσαν στα βουνά του Καυκάσου.

(H καλύβα στα 3200μ)

(Μετακομίζοντας μέσα στην καλύβα)

Στο τέλος από την βαρεμάρα μας εγώ, ο Αντώνης και ο Δημήτρης αποφασίζουμε να βγούμε μέσα στην βροχή και να πάμε προς το ice camp για να το δούμε. Μετά από 30 λεπτά και ενώ πιστεύουμε ότι δεν πρέπει να είμαστε μακριά από αυτό αποφασίζουμε να γυρίσουμε πίσω γιατί η βροχή έχει σταματήσει ενώ ο καιρός ανοίγει κατά πολύ από την μεριά που φυσάει (δυτικά). Γυρνάμε πίσω , βρίσκουμε και τους άλλους και πρώτοι ξεκινούν ο Κώστας και η Μαρούσα που είναι πιο φρέσκοι και μετά από ένα 15λεπτο ξεκούρασης ξεκινάμε και εμείς.

Στις 18:30 φτάνουμε σε μια άλλη καλύβα- καταφύγιο στα 3630μ ενώ το ice camp είναι 20μ παραπάνω. Η χαρά μας μεγάλη και το ηθικό μας ανεβαίνει όταν αντικρίζουμε για πρώτη φορά τις δίδυμες κορυφές του Elbrus. Φαίνονται τόσο κοντά αν και είναι τόσο μακριά.

(η καλύβα λίγο πριν το Ice Camp στα 3600μ)

(πρώτη εικόνα του Elbrus με τις κορυφές του)

Στην καλύβα θα γνωρίσουμε και μια οικογένεια Ρώσων ορειβατών οι οποίοι είχαν αποκλειστεί και αυτοί λόγω βροχής. Ο πιο νέος από αυτούς είναι ο Antrey, 19 χρονών με πολλές δύσκολες κορυφές στο βιογραφικό του, ενώ αυτός και η μητέρα του μιλάνε πολύ καλά αγγλικά και είναι πολύ φιλικοί. Ο Antrey μας δίνει και κάποιες κατευθύνσεις για την αυριανή μας πορεία στον παγετώνα για να αποφύγουμε τις crevasse. Αφού φάγαμε για βράδυ βγάλαμε φωτογραφία τις μαγικές κορυφές όπως την διπλή της Ushba οπού μία μία σβήνει καθώς πέφτει ο ήλιος. Κοιμόμαστε μέσα στην καλύβα χωρίς να χρειαστεί να ανοίξουμε τις σκηνές. Όλο το βράδυ έχω έναν έντονο πόνο στο στομάχι λόγω υψομέτρου.

(Δύση του ηλίου από το Ice Camp στα 3600μ)

Τετάρτη 6/8/08 – Ice Camp προς Pruit (4100μ)

Ξύπνημα στις 7:30 και πρωινό μαζί με τους Ρώσους. Ετοιμάζουμε τα πράγματα και αναχωρούμε. Στις 9:30 είμαστε στην αρχή του παγετώνα, το ice camp, στο οποίο υπάρχει άλλη μια καλύβα – καταφύγιο (ice camp). Σημειωτέον ότι όλες αυτές οι καλύβες που συναντήσαμε δεν υπήρχαν στους χάρτες. Φοράμε τα κραμπόν μας και μπροστά μπαίνει ο Antrey αφού έχει διασχίσει τον παγετώνα αρκετές φορές. Οι περισσότερες crevasse είναι κλειστές λόγω της χιονόπτωσης αλλά και αυτές που είναι ανοικτές είναι αρκετά εμφανείς και όχι τόσο μεγάλες σαν αυτές στις Άλπεις. Κατά την διάρκεια της πορείας μας θα περάσει και από πάνω μας ένα ρωσικό στρατιωτικό ελικόπτερο, φουλ εξοπλισμένο με πυραύλους κτλ. Οι περισσότεροι σκεφτήκαμε ότι μάλλον κάνουν κάποια άσκηση (που να ξέραμε!).

Elbrus0041

(Το Ice Camp στα 3650μ)

(To Elbrus και ο παγετώνας που διασχίσαμε)

Elbrus0045

(προς το Pruit)

Στις 12:30 θα φτάσουμε στο Pruit στα 4100 και θα στήσουμε τις σκηνές μας 50 μέτρα πιο πάνω. Είμαι αρκετά κουρασμένος και λόγω υψομέτρου τα πάντα μου φαίνονται δύσκολα. Επειδή φυσάει αρκετά αποφασίζουμε να μαγειρέψουμε μέσα στις σκηνές. Φτιάχνουμε τα γνωστά μας τορτελίνια με τον Αντώνη, ο οποίος νιώθει άρρωστος με πυρετό. Αφού βάλαμε το θερμόμετρο θα δούμε ότι έχει μόνο κάτι δέκατα. Το υψόμετρο έχει αρχίσει να μας δείχνει τα δόντια του. Μηδέν όρεξη και μηδέν ενέργεια.

Elbrus0046

(μαζεύοντας νερό από τον παγετώνα)

Αποφασίζουμε την επόμενη μέρα να ξυπνήσουμε στις 2 και να πάμε μέχρι τα Pastuckhov για εγκλιματισμό. Tα Pastuckhov είναι κάποια βράχια στην διαδρομή για την κορυφή τα οποία ξεκινούν από τα 4650 μέχρι τα 4800μ. Ξαπλώνουμε στους υπνόσακούς μας γύρω στις 19:30 και προσπαθούμε να κοιμηθούμε. Εγώ δεν μπορώ να κοιμηθώ καθόλου λόγω άγχους και του πολύ έντονου πια πόνου στο στομάχι μου. Γύρω στις 11:30 με παίρνει ο ύπνος και κοιμάμαι ανά διαστήματα των 15 λεπτών. Είναι τόσο βαρύς ο ύπνος που ενώ κοιμάμαι για 10 λεπτά νομίζω ότι έχω αποκοιμηθεί για ώρες.